Specifika räknesvårigheter och dyskalkyli: halv-dags kurs
Aktuellt om forskningsläge, utredning, diagnostik och åtgärder, samt begynnande samarbete mellan specialpedagogisk matematikdidaktik och logopedisk utredningspraktik.
Lär dig om det senaste forskningsläget inom specialpedagogik och matematikdidaktik samt hur dessa discipliner kan samverka med logopedisk utredningspraktik. Kursen fokuserar på aktuella metoder för utredning, diagnostik och åtgärder för att stödja elever med specifika inlärningssvårigheter i matematik, inklusive dyskalkyli. Genom att kombinera teorier och praktiska tillvägagångssätt från både specialpedagogik och logopedi, strävar vi efter att skapa en integrerad förståelse för hur dessa områden kan förbättra undervisningsstrategier och elevresultat.
Under kursen ges deltagarna möjlighet att fördjupa sig i forskningsbaserade metoder för att identifiera och förstå matematiska inlärningssvårigheter, särskilt dyskalkyli. Vi diskuterar hur diagnostiska verktyg kan användas effektivt inom skolmiljöer och vilka interventioner som visat sig vara mest framgångsrika. Kursen inkluderar också fallstudier och praktiska övningar som hjälper deltagarna att tillämpa teoretiska kunskaper i verkliga undervisningssituationer. Samarbete och erfarenhetsutbyte mellan deltagarna uppmuntras för att främja en djupare inlärning och förståelse.
Genom att delta i denna kurs kommer du att få insikt i hur specialpedagogisk matematikdidaktik och logopedisk utredningspraktik kan integreras för att skapa en mer inkluderande och effektiv lärmiljö. Kursen vänder sig till specialpedagoger, logopeder, lärare och andra yrkesverksamma som arbetar med elever med matematiska inlärningssvårigheter, inklusive dyskalkyli. Målet är att ge deltagarna verktyg och kunskaper för att kunna utveckla och implementera effektiva stödåtgärder som främjar alla elevers matematiska förmågor.
Kursledare: Jonas Walfridsson, Logoped, utredare och föreläsare inom dyskalkyli.
Kurskostnad: 1900 sek exkl moms. Kurserna börjar kl.09,00 och slutar 12,00.
Fler tider och orter kan bli aktuella på begäran.
Klicka på BOKA för att anmäla sig till kursen.
Lär dig om det senaste forskningsläget inom specialpedagogik och matematikdidaktik samt hur dessa discipliner kan samverka med logopedisk utredningspraktik. Kursen fokuserar på aktuella metoder för utredning, diagnostik och åtgärder för att stödja elever med specifika inlärningssvårigheter i matematik, inklusive dyskalkyli. Genom att kombinera teorier och praktiska tillvägagångssätt från både specialpedagogik och logopedi, strävar vi efter att skapa en integrerad förståelse för hur dessa områden kan förbättra undervisningsstrategier och elevresultat.
Under kursen ges deltagarna möjlighet att fördjupa sig i forskningsbaserade metoder för att identifiera och förstå matematiska inlärningssvårigheter, särskilt dyskalkyli. Vi diskuterar hur diagnostiska verktyg kan användas effektivt inom skolmiljöer och vilka interventioner som visat sig vara mest framgångsrika. Kursen inkluderar också fallstudier och praktiska övningar som hjälper deltagarna att tillämpa teoretiska kunskaper i verkliga undervisningssituationer. Samarbete och erfarenhetsutbyte mellan deltagarna uppmuntras för att främja en djupare inlärning och förståelse.
Genom att delta i denna kurs kommer du att få insikt i hur specialpedagogisk matematikdidaktik och logopedisk utredningspraktik kan integreras för att skapa en mer inkluderande och effektiv lärmiljö. Kursen vänder sig till specialpedagoger, logopeder, lärare och andra yrkesverksamma som arbetar med elever med matematiska inlärningssvårigheter, inklusive dyskalkyli. Målet är att ge deltagarna verktyg och kunskaper för att kunna utveckla och implementera effektiva stödåtgärder som främjar alla elevers matematiska förmågor.
Kursledare: Jonas Walfridsson, Logoped, utredare och föreläsare inom dyskalkyli.
Kurskostnad: 1900 sek exkl moms. Kurserna börjar kl.09,00 och slutar 12,00.
Fler tider och orter kan bli aktuella på begäran.
Klicka på BOKA för att anmäla sig till kursen.
Vill du veta mer om våra framtida kurser om hur man hjälper elever med svårigheter i matematik?
Lämna din e-post här så återkommer vi:
Lämna din e-post här så återkommer vi: